Spakowani na majówkę? :)

IMG_2425 copy

Pewnie brakuje Wam ciasta? Oto coś – na szybko, bezglutenowo, beztłuszczowo do piknikowego koszyka na majówkę w sam raz! :)

Składniki:
– 4 łyżki mąki kukurydzianej
– 2 łyżeczki proszku do pieczenia
– 3/4 szklanki cukru
– cukier waniliowy
– 3 jajka
– 180g jogurtu naturalnego
– skórka ze startej cytryny i 1-2 łyżeczki soku lub 2 łyżeczki aromatu waniliowego – w zależności czy chcecie ciasto cytrynowe czy waniliowe

Wykonanie:

1. Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Moim skromnym zdaniem ciasto ma tendencję do bycia zakalcowatym więc nie należy kusić losu i wrzucać składniki w różnej temperaturze.

_MG_1683

2. Albo miksujemy wszystkie składniki jednocześnie albo najpierw ucieramy jajka z cukrem i cukrem waniliowym, potem dodając mąkę z proszkiem a na końcu jogurt i skórkę cytrynową. Ja wrzuciłam wszystko.

_MG_1689

_MG_1690

_MG_1693

3. Ciasto pieczemy 35-40 minut do tzw. suchego patyczka w 180’C. Możecie posypać je cukrem pudrem lub polać czekoladą i gotowe.

Nie jest to ciasto na obiad pokazowy dla teściowej! Wychodzi raczej niskie, jest go mało, ale jest dobrym kandydatem na słodkiego oszusta -kiedy dbamy o linię, ale nie chcemy jeść ciasta opartego na maśle i mące pszennej. Dobrze smakuje też z dżemem.

_MG_1705

_MG_1706

_MG_1711

_MG_1712

Dobrego weekendu! I z całego serca łączę się w bólu, z wszystkimi, którzy jak ja normalnie pracują.

2 thoughts on “Dietetyczne ciasto kukurydziane

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


× eight = 64