Tak, my też będziemy powtarzać Wam że śniadanie to podstawa. Jeśli je pomijasz, zapomnij o tym, że Twój organizm zaprzyjaźni się z Twoimi poglądami, i co gorsza oczekiwaniami. Brak regularnych posiłków, albo przekładanie większości jedzenia na późniejsze pory dnia nie pozwala spokojnie pracować naszemu metabolizmowi. Dlatego będę namawiać z całych sił do wprowadzenia do Waszych jadłospisów śniadań w domu, przed wyjściem do pracy. I wcale nie musisz wstawać rano, by smażyć pankejli i lepić drożdżówy, żeby były cieplutkie do porannej kawki…  Co to, to nie… (swoją drogą podziwiam babki, które tak robią…) To zostaw na weekendy albo leniwe poranki w wolne dni. A w wersji dla śpiochów – po prostu przygotuj coś wcześniejszego dnia wieczorem, tak by rano skupić się tylko na jedzeniu. Umyj  rzodkiewki, posiekaj szczypiorek, przygotuj twarożek czy ugotuj jajka. To bardzo ułatwia życie :)

A jeśli chcesz poszaleć, zrób taką oto prostą pastę. U mnie porankami zdecydowanie rządzą jajka i twarożki. Kiedy zobaczyłam tę pastę na profilu Ewy Chodakowskiej od razu zapragnęłam ją wypróbować. Chociażby dlatego, że nie znoszę gotowych past jajecznych, które nabyć można w sklepie… A ta pasta jest po prostu przepyszna. Do tego świeże pieczywo i obowiązkowo pomidor lub papryka, czyli coś czego nie można pomijać o tej porze roku. Oto recepta na udany dzień!

PS. Jogurt grecki zastąpić możesz majonezem, jeśli nie jesteś na diecie ;)

Składniki (ok.10 kanapek):
– 4 jajka na twardo
– 100 g twarogu / białego sera
– 1 tuńczyk lub łosoś z puszki w zalewie własnej
– pół małej cebuli
– 1-2 jogurtu greckiego/majonezu
– pieprz i sól do smaku

Wykonanie:

004_b
Nie ma tutaj zbyt dużej filozofii ;)
Tuńczyka odcedź z zalewy. Jajka i twaróg rozgnieć dokładnie widelcem, dodając jogurt i startą na drobnych oczkach cebulkę. Na koniec dodaj rybę i ponownie dokładnie wymieszaj, doprawiając do smaku. Smacznego!
009_b 010_b 012_b

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


2 × four =